S touto otázkou som sa stretol neraz. Vždy som sa snažil konzultovať s klientom čo považuje za staršie staršie vozidlo. Ak by sme sa bavili o vozidle, ktoré má do päť rokov, odporúčal by som "plné KASKO" a minimálne dať si vypočítať cenu GAP pripoistenia.
Výsledná cena poistenia závisí od značky vozidla, obstarávacej ceny v čase kúpy tohto vozidla, pochopiteľne roku výroby, dodatočne namontovanej výbavy, spoluúčasti, veku klienta a PSČ klienta, kde má trvalý pobyt, prípadne sídlo firmy ak sa jedná o právnickú osobu. Poistením sa eliminuje finančný dopad na Váš rozpočet či už domácnosti, alebo firmy. "Plné KASKO" sa dojednáva pre riziko ako je:
- krádež,
- lúpež,
- vandalizmus,
- živelné riziká,
- stret so zverou,
- poškodenie vozidla hlodavcami,
- ale aj Vami zavinené škody či už pri obyčajnom cúvaní, alebo dopravnej nehode.
Taktiež mať vozidlo poistené pre prípad "obľúbeného" podpaľačstva (ktoré viaceré poisťovne kategorizujú ako živel– oheň). Takéto poistenie Vám dokáže pomôcť aj pri nehode, ktorú ste sami nezavinili. Vozidlo viete dať opraviť v servise práve z KASKO poistenia a následne si Vaša poisťovňa regresom vyžiada plnenie z poistnej zmluvy poisťovateľa vinníka. Vy môžete požiadať o vrátenie spoluúčasti, ale aj náhradného vozidla či ušlého zisku a podobne. Takéto plnenie neovplyvní Váš bonus ani výšku poistného na ďalšie poistné obdobie, navyše prenesiete všetky nepríjemnosti na Vášho poisťovateľa, pretože plnenie z PZP vinníka nemusí pokryť servisné náklady pri oprave vozidla. Pri plnení z PZP sa totiž zohľadňuje amortizácia vozidla a preto výška plnenia môže byť iná ako výška faktúry za opravu. Pri havarijnom poistení sa vždy plní to čo stojí oprava, samozrejme pokiaľ cena opravy nepresiahne výšku hodnoty vozidla v čase vzniku poistnej udalosti.