Tak toto je práve jedna z častých fráz, ktoré klienti používajú na ospravedlnenie niekedy aj vlastnej hlúposti, prípadne lenivosti dohľadať si informácie. Mnohokrát sa nechá klient buď zviesť na hlúposť, alebo nevie čo podpisuje. Častým prípadom je napr. neúplne, alebo zámerne nepravdivo vyplnený zdravotný dotazník. Veľakrát to klienti ospravedlňujú tým, že sa hanbili, alebo mali trému. Žiaľ takéto argumenty majú práve za následok, že poisťovateľ neplní, alebo „len“ kráti plnenie v prípade poistnej udalosti. Typickým príkladom sú fajčiari, ktorých neraz "poradca" nabáda aby boli nefačiarmi, alebo im rovno bez opýtania sa zakrížikuje takúto možnosť. Poviete si drobnosť, ale asi reálne si nik nevie predstaviť ako poisťovne tento údaj zvažujú. Tu tiež neobstojí argument typu: „môj otec fajčí a nič mu nie je“. To je pekné, ale štatistiky jasne hovoria o tom aký je výskyt chorôb práve u fajčiarov. Poisťovňa pôsobí ako podnikateľ a zvažuje všetky riziká, nie je to inštitúcia plná hlupákov a taktiež nie je to charita! Navyše pri takmer každom podpise je nejaký ten popis, že každý poistník / poistený úplne a pravdivo zodpovedal otázky v zdravotnom dotazníku, uviedol všetky údaje pravdivo, taktiež skutočnosť, že povoľuje poisťovateľovi konzultácie ohľadom zdravotného stavu so zdravotníckym personálom a pod. Takže len: „kríže ma bolia, to tam nedáme", nemusí byť dvakrát rozumné.
Sú poisťovne, ktoré Vám či už chorobu alebo úraz, ktorým Vám bola poškodená nejaká časť tela, dajú buď do výluky z plnenia, alebo v lepšom prípade iba navýšia poistné. Klamaním a zavádzaním dosiahnete len jedno - poškodíte seba!
Môj osobný názor a skúsenosti hovoria jasne, pokiaľ je všetko v súlade s VPP a OPP, tak poisťovňa plní. Avšak môže sa stať, že ojedinele vznikne problém, kedy sa poisťovňa vyhýba plneniu. Tu odporúčam konzultáciu s maklérom, ktorý zmluvu dojednal. Ak už v tejto oblasti nepôsobí, pretože to bol len dočasný „job“, tak maklérsku spoločnosť, ktorá ho zastrešovala. Iná možnosť je kontaktovať iného makléra a ak by ani to nepomohlo, je tu advokát. Možno to znie desivo, ale veľa poisťovní si rozmyslí či pôjde do sporového konania, alebo si to po prvom či druhom liste z advokátskej kancelárie rozmyslí. Avšak rád by som zostal pri tom, čo som vyššie písal. Poisťovateľ nemá dôvod zamietnuť poistné plnenie, ak sú splnené predpoklady na samotné plnenie.